Monday, April 22, 2013

Tuesday, April 9, 2013

Nak diet balik

Berat badan sekarang berubah ubah 61 ke 62...bila timbang cecah ke 62kg..aku.mesti mengelabah giler masa makan tak ingat..Sekarang amal kan diet low cab..makan sikit dan kurang ambik nasi dan makanan yg bergula.
Ramai diluar sana rata rata nak kehilangan kurus tapi bukan aku..sebenarnya kenA buang lemak terutama di bahagian perut yang susah sangat.
Dulu aku rajin pergi gym buat senaman seminggu 3 x tetapi sekarang ni 2 x saja yang sempat.
Nak badan sihat slim dan cun kena lah kuat semangat selalu dan kena buat perancangan menu harian untuk mencapai target untuk kurangkan berat..Biar lambat asalkan selamat.
Pada pendapat aku kita mesti ada pengetahuan dan mencari info info yang betul jangan main belasah jew kan.
Aku masih ingat lagi aku start diet tahun lepas pada awal jan 12..beratku dari 67kg ke 61kg...

Pada tahun aku berusaha nak kurang lagi  sampai ke 55kg...

Monday, April 8, 2013

Menu hari sabtu mee kari

Cuti cuti ni teragak pulak nak makan mee kari..google resepi mee kari..mcm mcm resipi ada ikut selera masing masing tetapi aku lebih suka resipi mee kari nyonya..
cara masak sama je tetapi tambah daun kesum, bunga kantan dan buah keras tapi stok buah keras tak ada jadi aku tak letak.
kalau ada kerang best jugak..malas jugak lah jawapnye... malas nak kopek kerang..

hari satu tu satu hari makan mee kari..rupa nya ku imran selain nasi goreng mee kari pon dia suka...berapa kali anakku imran makan.

Tuesday, April 2, 2013

DAH ADA PENGANTI

Anak ku membawa balik anak kucing yang dijumpai semasa bermain bola di kawasan rumah kawanya..
Kerana rindu dan masih merasai kehilangan si putih dan si hitam, dibawanya balik ke rumah..
Hari ni hari kedua ,aku mandikan anak kucing ni supaya bersih dari kotoran.
Aku berharap x ni tak hilang lagi.

KUCING KU CIK TEH N CIK TAM

Anak anak ku menang sayang kucing setelah kucing ku cik coklat hilang nak kasi kucing ni...ku nama kan putih n hitan sempena bulu yang diMiliki sama jugak kucing kucing yang terdahulu.
<br/>
Tetapi teh n itam dah sebulan hilang..aku.sentiasa berdoa agar dia pulang sbb kami sekeluaga rindu sangat.

MINUM KOPI PAGI NI

ceria ceria laaa weii pagi ni
Pagi ni aku minum kopi....kopi ni aku kat noni.KOPI MUAR, orang kata sangat terkenal dan digemari orang sekitar muar dan melaka..Rasanya memang laa KAWWW dan pekatnya..

Tetapi aku tak boleh minum selalu sebab nanti kepala ko pusing pusing.hehehehe

Aku copy and paste kebaikan minum kopi untuk kesihatan yang mana ramai yang tak tahu.

1. Mampu membuang sel² kulit mati sehingga membantu memperbaiki kulit rosak.
2. Meneutralkan kulit yang yang gatal, ekali gus memberi nutrisi pada kulit dan juga membantu menghilangkan bau badan.
3. Menjaga kelembapan kulit terutama kulit yang kering dan berkedut.
4. Menghilangkan bekas jerawat, menghilangkan selulit jika dilakukan secara teratur dan membantu memperbaiki perjalanan darah.
5. Membantu memecahkan lemak di tubuh.

Monday, April 1, 2013

FRASER HIlLSS....YANG ADOO

Cuti sekolah yang hanya seminggu sahaja..jadi menghabiskan hujung cuti sekolah aku sekeluaga bercuti di Tm Resort Fraser Hillls
Kat sini tak ada apa pon yang best, kedai makan pon 'cekik darah' aku dan anak anak cuba nak bersama sama berehat di tempat yang sejuk. kali ni ahli keluarga ku bertambah..iaitu 'tunang SiDA - AZIZ'


 
 walaupon percutian yang singkat
tapi sangat bermakna untuk kami.sekeluaga.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...