Saturday, February 16, 2013

Masak masak hari cuti.

salam pada semua


Bulan Feb. Raya Cina pon dah lepas.

hari ni aku rajin mcm biasa celik je mata aku ingat nak buat apa

bila cuti cuti hari minggu aku fikir nak

masak apa untuk anak anak

. En. abe aku tak kerja pulak ari ni ada Maulud  Nabi kat surau Taman 

jadi dia tak pergi kerja..


 

Menu hari ni


 

Ubi Rebus. aku beli ubi ni dengan si azie budak IPC,, yang suami nyer suka bercucuk tanam selepas

berhenti ambik VSS 2 tahun lepas.

Malam tadi balik dari Gym terasa lapar... apa lagi stok yang ada ubi kayu... 

aku rebus cicah dengan cili api dengan ikan bilis.




Separuh aku goreng pagi tadi. 



Karipap segera yang aku beli dengan ' aboi' yang memjualnya

10 biji Rm 3.5 

sedap sangat anak anak  semua suka makan jadi aku beli 4 peket

 satu aku bagi kat mak.


Menu tengahari.

aku lama tak beli daging . Teringin sangat nak makan rebung Lomak cili api

aku campurkan  dengan Daging .


 

Ooooooo Sodap sesangat...

.
.
.

Podehhhhh yang amekkk...


kerang salah satu makanan kesukaan anak kembar ku

.. jadi aku buat sambal kerang untuk mereka

oooooooo

makan dengan nasi lemak ok gak ni


.
;
;









LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...