Sunday, April 15, 2012

Beginner Program untuk Wanita.


Untuk mendapat bentuk badan yang cantik,, bukan lah mcm pic diatas ni.. aku nak fit dah mantap.. baru best sikit... lemak lemak semua bukan senang nak hilang..selalu gi arobik kelas seminggu 3 x.. bukan senang nak bakar lemak sebenarnya.. ada terbaca di  satu blog ni.. yang telah ramai train body bulider ni..
katanya...
Ramai wanita, akan buat sama ada cardio (lari atas treadmill atau berbasikal), exercise di weight machine, dan juga buat aerobik. Jarang skali wanita buat freeweight. Kalau ada pun, diaorang akan buat bicep curl dan jugak tricep extension dengan dumbell 2.5lbs. (kalau ada lagi ringan, diaorang akan ambil).
untuk buang lemak, kita kena membakar calories. Dalam badan kita calories yang tersimpan adalah pada lemak  dan kita kena buat serious weight training dengan buat deadlift, squats, bench press.

 Day 1  Upperbody  


Bench Press – mulakan dengan bar dulu. Buat 3-4 set of 8-10 reps.



Lat Pulldown – 3 set of 10-12 reps


overhead press- 3 sets of 8-10 reps





Incline Dumbell Press – 3 sets of 10 reps


Incline Dumbell Press – 3 sets of 10 reps

Lateral Raises – 3 sets of 12reps






  Abs- Plank  3 sets of 30 seconds hold.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...