Thursday, February 2, 2012

Tentang diet lagi


Bulan January , kenapa aik aku rajin sangat update blog ni... tengah mood best laa ni. walaupon hari ni hari kedua month end.. keje tetep keje.. on 9  tetap mcm biasa.. wahahhhhhhhhhhhhhh.... ( gelak jahat aku)

Baru balik dari bank. bank in duit untuk anak ku siti  diMrsm kat baling tu kerana duit biasiwa tak masuk lagi.
Balik dari bank aku terus sarapan. sebiji telor rebus and air kosong + biskut  ok laa kenyang gak

diet punya pasal.. kena kuat semangat.. aku diet bukan apa cuma nak kurang kan berat badan  yang susah sangat nak turun... tention mak aiiiilk



Dulu aku selalu makan buah buahan sekurang 3 jenis buah setiap pagi , dan aku makan sampai petang. kerja sambil makan.  tetapi baru aku tahu buah buahan ada gula jugak. so dalam deit atkins ni tak leh ambik gula. so aku stop dahulu.


Yang ini reseipi baru aku untuk minggu ini brokoli , dulu aku malas nak masak masak waktu pagi sebab nak cepat gi keje.. semenjak ni aku terpaksa laa masak tetapi rebus telur and  sayur sayuran aja itu yang senang nyer. brokoli dengan sausage  kenyang sampai petang.

  Resipi ni aku buat masa awal awal mingu pertama.  cendawan + Daun sup + fish kek.

 

aku timbang pagi tadi  guna alat penimbang biasa.  ada jugak kawan kawan kata kat sini tak berapa betul timbang nyer kurang tepat.


yang ini alat penimbang digitel yang ada di IPC. so kalau aku rajin gi sana lah timbang.. berat kg ni  aku timbang pada hari isnin 30/1/12.. berapa tu 65.7 kg. kurang 0.7 kg dari 76kg bertarikh 10/1/12. mula mula aku buat diet Atkins. Harap dia akan turun lagi hingga 55 kg.... hahahahha boleh ke?????


Ikan bakar aku ambik jugak tetapi pada hari cuti. sekarang ni tengah mencari cari resepi yang sesuai untuk diet aku...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...