Sunday, June 19, 2011

Ayahku



Hari hari bapa ,, seluruh dunia merayakan hari bapa.. ayah ku Hj Adnan berumur 75 tahun. keadaan kesihatan menurun dan tidak begitu sihat.  3 tahun lepas ayah ku diserang sakit jantung dan mendapat rawatan   di IJN dan kini tidak lagi dan sembuh dan disahkan oleh doktor .  sekarang ayah mengalami penyakit sukar untuk buang air kecil dan terpaksa memakai beg kencing . Ayah pon dah jadi seorang pelupa dan semakin uzur..
Aku sebagai anak hanya mampu berdoa padanya agar cepat sembuh.. dan ceria seperti dulu. 
Aku ke rumah mak untuk bersama sama mereka. Ayah mcm biasa, dia suka berbaring diatas tikar  dan menyuruh aku memicit kaki nyer.  

 Adik aku din pon datang juga untuk berkumpul di hujung minggu. Diwajah ayah  ada kegembiraan melihat kami adik beradik. Pada petang itu juga aku pergi melawat ayah mentua  di rumah Kak ipar .

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...