Monday, April 11, 2011

Kelas Hiasan Kek - Hanan Bakery..

 Dah lama nak join kelas Hanan Bakery ni.. tapi setiap kali nak pergi jew ada hal.. aku cuma boleh join hari cuti sabtu atau ahad.  Pada Sabtu aku pergi jugak ke kelas tu walaupon last minute nasib baik ada tempat untuk aku. Menurut Puan Yati dia terima pelajar hanya 3 oran  dalam satu sesi sahaja.  terima kasih aku kepada puan yati kerana bagi peluang jugak pada hari itu. sebenarnya  aku puan yanti ni masa menghadiri kelas kek pn. Noraini di KL.. dia memang seorang yang ramah dan berkongsi ilmu dia kepada pelajar nya.

kelas bermula dengan tujuk ajar dari puan yati.. sungguh ghairah sekali  setiap  pelajar termasuk laa aku... sebab aku boleh dah buat kek tapi bab menghias ni  gagal teruk.. outttttt.
semasa membuat bancuhan aising. dengan campuran warna.. dan diajar bagaimana mendapat warna warna cantik... teruja sungguh...












susah nyer nak deko bunga ros rupa nyer.. tangan mesti ada seni dan gaya tersendiri untuk menghasilkan bentuk bunga. Rupanya mmg susah ... banyak percubaan telah ku buat tapi sudah nak menghasilkan bentuk yang memuaskan.. cuba demi cubaan akhirnya aku berjaya juga mendapatkan hanya 2 kuntum sahaja yang sempurna yang lain tu.. aku belasah jew... oooo nak kena tahan sabar membuat nyer...
 








Pada hari tu aku telah berjaya mendeko.. 3 jenis kek.. dengan kepuasan yang tak terhingga.. dan aku berterima kasih dengan cikgu yati.. kerana berkongsi ilmu dia kepada kami pelajar nyer..



Wajah gembira kerana pulang dengan hasil kejetangan kami dari pagi hingga ke petang.... semoga ilmu yang diperolehi ini dapat diperkembangkan lagi didalam perniagaan dan untuk keluarga kami..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...