Saturday, February 5, 2011

Ronda ke melaka Umbai

AIA fitness pergi bersantai ke umbai .. nak makan ikan bakar, di restoran parameswara
Dari Seremban kami berkumpul di Senawang jam 4.30 petang.. tapi bertolak jam 5 petang. sebab aku lambat sampai  disebab jalan jem di jalan Rahang. haru betul petang tu  bukan apa hujan sama gak turun dengan lebat tak berhenti henti ..

Pada mula kami nak pergi dengan dua kereta , kereta aku dan kereta jaya tetapi kami pergi tak ramai dan jaya boring bawak kereta tanpa aku... heheheh.. dia, ila dan sumitra nak kereta aku walaupon sempit sikit ... dia kata tak pa asalkan dapat berkumpul sama sama dalam satu kereta dan dapat berborak ramai ramai memang hapening tol hari tu.
kami sampai di sana jam 7 petang dan hujan masih lebat lagi. Pengunjung masih tak ramai lagi dan kami dapat meja di tepi sekali berdekatan dengan laut.. 

Illa, Kak Ngah dan jaya memilih ikan dan menu makan pada petang tu.. 

Meja kami di tepi pantai .. hari hujan pada petang tu dan bertambah lebat. sejuk sekali .. di atas meja nasi lemak sampai dulu... dah lapar ni

Pada hari tu aku bawa anak ku sara sekali sebab dia ni cekap bawa kereta.. masa di memandu aku boleh berborak dengan geng geng yang lain.. hehehehhe... 

Laju betul dia memandu kereta... kata nyer dia mengantuk nak cepat sampai dan balik... nasib  kami sampai pergi dan balik. walaupon masa perjalanan kami pergi dan balik  kelihatan jugak kemalangan di hway .

Services memang bagus fist clas cepat dan pantas.. tak sampai setengah jam .. makanan yang di pesan dah  sampai ke meja... apa lagi belasah laa.. esok boleh workout .. giler giler

Ita dan kak ngah... makan sampai sakit perut.. maklum laa perut dah kecik. heheheh..



ketam bercili
siang siang lagi jaya pesan nak makan, tapi dia complain tak sedap sebab ketam tu tak digoreng dengan garing..... mmg benar sekali... tak best.
udang goreng mentega..
 mahal sekilo kata nyer RM 60 henggit. udang ni besar , kami ambik 1/2 kilo aja.. tu pon tak habis. bukan apa tak sedap jugak udang tu goreng tak masak berair  agak nyer  udang tu di rebus dulu kot.. tu sebab kejap je order dah sampai...


Ikan sikap goreng tiga rasa.

Yang ni sedap tapi tak habis.. sebab ikan lambat sampai .


Tak habis... membazir jew...


Jaya kekenyangan nampak nyer. Selendang tu aku yang punya,, tapi pada malam tu aku hadiah kan pada dia  sebab dia kesejukan.



Amboi kak ngah kekenyangan... tapi mcm tak  puas hati jew tu... lapar lagi ke.. atau nak order lagi... buah ke air ke ... nak tambah......








No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...