Thursday, December 5, 2013

Sunday, July 28, 2013

Bingka ubi kayu

Hari ni dalam.perjalanan dari jb..singgah di uitm kuala pilah anta anak yg ke.3 dan dalam perjalanan aku terfikir menu apa untuk berbuka.Tertiba terfikir utk membuat kueh binka ubi kayu. Anak anak pasti suka

Wednesday, July 17, 2013

Lagi meninggal.kan aku

Anak kucing ku.si itam..mlm tadi jam 8.3 mlm meninggalkan kami setelah 4 hari deman..aku membawa dia kat vet berdekatan rumah .selepas balik.dari kelinik keadaan dia ok dah boleh makan dan minum..tetapi keadaan berubah pada malam hari dia kembali sakit dan tak mampu bergerak..si itam hanya tidur sahaja sehingga hari isnin.
Dengan keadaan yang tak berubah.suami ku mengambil.cuti untuk menghantar si hitam ke vet lain. Doktor mengatakan si atam mengalami gangguan otak disebabkan deman terlampau panas...
Si itam pergi ditangan ku..ku usap dia perlahan lahan sehingga nafas dia terakhir...sedey kami sekeluaga di saat itu hanya allah yang tahu walaupon dia kucing haiwan peliharaan kami tetapi dia sebahagian kami juga tempat kami bermanja dan bermain bersama bila masa terluang.
Aku tahu suami ku lagi terasa sbb dia lah org yang membeli makan pada kucing kucing ku dan sering membawa mereka ke vet sekiranya ada masalah kesihatan...

Sunday, July 14, 2013

Smoothies lagi

Bulan pose ni berbuka dan syahur dgn smoothies sahaja pon dah kenyang
Bahan bahan nye senang sahaja
Hari ni buat campuran organik soya.apple hijau.sederi.kawi. Tomato...hmmmm sedapnya yg amat..lagi sejuk lagi sedap....cuba koma try test...mesti meroyan punya lah....

       selain smoothies aku makan ayam goreng taupaw dari kedai mamak.

Saturday, July 13, 2013

Diet atkins di.bulan puasa

Sebelum posa berat 63.4 kg mahu tak tension aku ...
So bulan posa ni aku target nak turun berat sampai 55 kg kalau ble
Dalam bulan ni jugak aku sibok menjahit  baju baju raya anak anak aku.. Tu yang tak dapat gi.gym.atau trawiah..sabar je mak ..

Hari ni hari ke 3, aku cuba ubah sikit diet.. Menu ari ni aku buat smoothies..
Sbb aku terbaca kat fb dimana satu kelab diet yg seorang ahli nya.suka buat smoothies ni. Aku try laa.pulak..mana tahu menjadi pulak kan

Friday, July 12, 2013

Nak.diet lagi

Semenjak aku suka minum jus buah.buahan..berat aku cepat naik..ingatkan boleh kurus..tapi  yang adooo
Berat aku sebelum minum jus.buah buahan ni 61 - 62 kg....
Sehari sebelum pose...makcik timbang 63.3.kg.......Terkejut sangaattt mak nak oiiii.
Macam ni tak boleh jadi...aku bertakat nak buat diet atkin balik.. Pada awal.tahun 2012 pertama kali buat diet ni...berat aku kurang 2 kg..dalam 2 minggu...keciwa jugak laa sbb sikit sangat turun...aku target  turun samapai 60.kg...tapi mimpi laaa rupanya...pastu makcik.google lagi tentang diet .

Thursday, July 11, 2013

MOMOT KU

Cepat besar si momot ni dah mcm ayah nya ci itam....kuat makan. Dan kenyang membuta kerjanya.

Si momot ni kucing betina...asyik beranak laa kerja kalau tak dimandulkan....

Pening kepala nanti kalau dah banyak sangat...
si momot ni anak si itam dgn kucing jiran..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...